Aktuálně z Brna

Aktuálně z Brna

Oddělení řidičských průkazů funguje bez omezení

V minulých dvou týdnech byl pozastaven a následně částečně omezen provoz magistrátního oddělení řidičských průkazů. Důvodem byla nepříznivá pandemická situace a s tím související karanténní opatření. Ta nyní pominula a oddělení funguje bez omezení. Agenda řidičských průkazů funguje dle následujícího harmonogramu. Pondělí:   8.00 – 13.00 (pouze neobjednaní)Pondělí:  13.00 – 17.00 (pouze pro elektronicky objednané)Úterý:  8.00 – 12.00 (pouze pro elektronicky objednané)Středa: 8.00 – 13.00 (pouze neobjednaní)Středa: 13.00 – 17.00 (pouze pro elektronicky objednané)Čtvrtek: 8.00 – 12.00 (pouze pro elektronicky objednané)Pátek:  8.00 – 12.00 (pouze pro elektronicky objednané) Dostupné termíny na elektronické objednání najdete zde: https://www.brno.cz/obcan/potrebuji-si-vyridit/. Pokud žádné volné nejsou nebo vám nevyhovují, můžete se dostavit v pondělí a ve středu dopoledne, kdy pracoviště odbavuje neobjednané klienty. Magistrát města Brna i nadále apeluje na občany, aby úřad navštěvovali pouze v nezbytných případech. Platnost řidičských průkazů nebo průkazů profesní způsobilosti, která skončila nebo skončí v období od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021, je prodloužena o 10 měsíců, což platí pro celou Evropskou unii.…

Pro děti rodičů z důležitých profesí je v Brně určeno 7 škol a středisek volného času

1. 3. (aktualizováno 15. 3.) S novým nouzovým stavem byla k 1. 3. přerušena prezenční výuka na základních školách a zrušen byl i provoz mateřských škol. Vláda uložila hejtmanům a pražskému primátorovi zabezpečit péči o děti (od 2 do 10 let) zaměstnanců integrovaného záchranného systému, pracovníků kritické infrastruktury, bezpečnostních sborů a dalších vybraných profesí. V Brně je pro děti rodičů z těchto profesí určeno 7 škol a středisek volného času. Školy zřizované městem Brnem a jeho městskými částmi: Základní a mateřská škola Merhautova 37. Kontaktní údaje jsou následující: ředitelka PaedDr. Jana Foltýnová, 731 610 261 nebo 545 211 651. Základní škola na adrese Svážná 9. Funkci ředitele vykonává Mgr. Petr Punčochář, 603 272 646 nebo 547 427 111. Základní a mateřská škola Vedlejší 10. Telefonní čísla na ředitele RNDr. Jana Harmatu jsou následující: 547 218 198, 602 546 208. Mateřská škola Vážka. Kontakt na ředitelku Yvonu Šebestovou je následující: 606 34 66 86. E-mailové dotazy lze posílat na adresu msrybnicka@seznam.cz. Mateřská škola NA OSADĚ. Tu vede ředitelka Jana Křivánková. Její telefonní číslo je 733 11 13 23; e-mail: info@msnaosade.cz. Zařízení zřizovaná Jihomoravským krajem: Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání Brno, příspěvková organizace. Kontakty najdete na webu: https://www.lipka.cz/kontakty?idm=17. Lužánky – středisko volného času Brno, příspěvková organizace. Telefonní čísla jsou uvedena zde: https://www.luzanky.cz/Kontakt.   Celé nařízení vlády najdete zde.…

Agenda řidičských průkazů bude fungovat do konce týdne v omezeném režimu

V minulém týdnu bylo na tři dny uzavřeno oddělení řidičských průkazů. Situace se pomalu stabilizuje. Ve středu 10. března 2021 se oddělení částečně otevře i pro neobjednané klienty, a to od 8 do 13 hodin. V provozu bude polovina přepážek, je nutné počítat s delší čekací lhůtou. Odpoledne (13. až 17. hodina) je vyhrazeno pouze pro elektronicky objednané. Ve zbytku týdne, tedy ve čtvrtek 11. a v pátek 12. března, jsou časy od 8 do 12 hodin určené pouze pro předem elektronicky objednané občany. Co se týče následujícího týdne od 15. března, odbavováni budou neobjednaní i objednaní občané, a to dle následujícího schématu: Pondělí:   8.00 – 13.00 (pouze neobjednaní) Pondělí:  13.00 – 17.00 (pouze pro elektronicky objednané) Úterý:  8.00 – 12.00 (pouze pro elektronicky objednané) Středa: 8.00 – 13.00 (pouze neobjednaní) Středa: 13.00 – 17.00  (pouze pro elektronicky objednané) Čtvrtek: 8.00 – 12.00 (pouze pro elektronicky objednané) Pátek:  8.00 – 12.00 (pouze pro elektronicky objednané) Lze očekávat, že se na začátku týdne nebudou moci otevřít všechny přepážky. S tím souvisí i možná delší čekací doba. Magistrát města Brna i nadále apeluje na občany, aby úřad navštěvovali pouze v nezbytných případech. Podotýkáme, že platnost řidičských průkazů nebo průkazů profesní způsobilosti, která skončila nebo skončí v období od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021, je prodloužena o 10 měsíců, což platí pro celou Evropskou unii.…

Oddělení řidičáků se pro elektronicky objednané otevře nejspíš v pondělí. Rozhodnou výsledky testů zaměstnanců

Magistrát města Brna vyvíjí veškerou snahu, aby byla obnovena činnost oddělení, které má na starosti agendu řidičských průkazů. Jeho zaměstnanci absolvují v pondělí ráno testy na covid-19. Dle jejich výsledků se bude odvíjet další fungování pracoviště. V případě, že to situace dovolí, bude v pondělí 8. března 2021 oddělení fungovat od 13. do 17. hodiny, kdy budou odbaveni elektronicky objednaní klienti. V úterý by bylo otevřeno pro předem objednané klienty, kteří mají rezervované termíny v čase od 8 do 12 hodin. Pokud by se tak nestalo, budou tito klienti během pondělního dopoledne informováni o zrušení termínu. Za současné situace nelze předvídat, kdy se fungování oddělení zcela obnoví. Důležitá informace je, že platnost řidičských průkazů nebo průkazů profesní způsobilosti, která skončila nebo skončí v období od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021, je prodloužena o 10 měsíců, což platí pro celou Evropskou unii. Lidé, kteří chtějí zažádat o nový řidičský průkaz, mohou využít úřadů obcí s rozšířenou působností v okolí Brna, protože je u této agendy zrušena územní příslušnost. Občany nabádáme, aby úřad navštěvovali pouze v nezbytných a neodkladných záležitostech. …

Oddělení řidičských průkazů na MMB pozastavuje od 3. do 5. 3. činnost

Kvůli složitému personálnímu stavu způsobenému současnou pandemickou situací bude od středy 3. 3. do pátku 5. 3. pozastavena činnost oddělení, které má na starosti agendu řidičských průkazů (žádosti o ŘP, vydávání ŘP). Klienti, kteří byli na tyto dny elektronicky objednáni, budou kontaktováni a informováni o zrušení termínu. Ostatních oddělení Odboru dopravněsprávních činností (například registru silničních vozidel) se toto omezení netýká. Platnost řidičských průkazů nebo průkazů profesní způsobilosti, která skončila nebo skončí v období od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021, je prodloužena o 10 měsíců, což platí pro celou Evropskou unii. Lidé, kteří chtějí zažádat o nový řidičský průkaz, mohou využít úřadů obcí s rozšířenou působností v okolí Brna, protože je u této agendy zrušena územní příslušnost. Na konci pracovního týdne zveřejníme aktuální informace a upřesníme, zda Oddělení agendy řidičů obnoví činnost od pondělí 8. března.…

Brno-město a Brno-venkov se pro účely krizového opatření slučují v jeden celek

Od 1. 3. platí přísná pravidla pro překračování hranic mezi okresy. Lidé mohou svůj okres opustit jen kvůli několika účelům, například při cestě za prací, k lékaři nebo na úřad. Musejí se přitom prokázat písemným potvrzením nebo čestným prohlášením. Brno-město a Brno-venkov se v tomto případě považují za jeden celek a tato povinnost při překračování hranic okresu neplatí. Více informací a vzory čestných prohlášení pro cestování mimo tyto okresy najdete na stránkách Ministerstva vnitra ČR: https://www.mvcr.cz/clanek/pohyb-mezi-okresy.aspx.  Pozor, volnočasové aktivity jsou omezeny pouze na území obce. Sportovat nebo jít na procházku mohou tedy Brňané pouze v Brně (jde ovšem o území celého města, není třeba se omezovat na jednu městskou část). …

Imobilní senioři se mohou nechat naočkovat doma. K dispozici budou dva očkovací týmy

Senioři starší 80 let, pro které není možné se vzhledem ke svému zdravotnímu stavu dostavit na očkování proti covid-19 na výstaviště, mohou od února využít mobilního očkovacího týmu. Službu lze od 26. ledna objednat na lince 771 135 452 (funguje v pracovní dny od 8 do 12 a od 13 do 15 hodin). Při domluvě očkování bude potřeba uvést: jméno a příjmení, datum narození, adresu místa, kde proběhne očkování, a telefonní kontakt. Operátor si údaje zapíše a postupně bude zájemce zpětně kontaktovat s termínem očkování. Dva očkovací týmy ve složení lékař, zdravotní sestra a administrativní pracovník zajistí Poliklinika Zahradníkova. S ohledem na průběh očkování (například nutnost vyčkat 30 minut kvůli riziku alergické reakce) a dopravní přesuny denně naočkují jednotky lidí. Sloužit tedy budou opravdu jen pro imobilní občany, kteří se z domova nedostanou. Ti senioři, pro které by byla jen náročná doprava z nebo na výstaviště, mohou využít službu senior busů s objednáním na lince 731 518 348. Dostupnost volných termínů pro očkování se odvíjí od počtu dodaných vakcín. …

Brno vyčlenilo od 4. ledna dvě školy pro děti rodičů pracujících v důležitých profesích

Město Brno vyčlenilo v souladu s vládním nařízením dvě školská zařízení pro děti (od 3 do 10 let) rodičů pracujících v důležitých profesích. Obě školy budou připraveny od 4. ledna 2021 zajistit pro tyto děti nezbytnou péči. Prvním je Základní a mateřská škola Merhautova 37. Kontaktní údaje jsou následující: ředitelka PaedDr. Jana Foltýnová, 731 610 261 nebo 545 211 651. Druhým zařízením je Základní škola na adrese Svážná 9. Funkci ředitele vykonává Mgr. Petr Punčochář, 603 272 646 nebo 547 427 111. Celé znění vládního opatření najdete zde: https://www.vlada.cz/assets/media-centrum/aktualne/deti-1378.pdf. …

Antigenní testování: Kde v Brně probíhá a kdo na něj může?

Dobrovolné a zdarma prováděné antigenní testování je v režii státu, dostupné informace najdete zde: https://koronavirus.mzcr.cz/testovani/. Spustit se má ve středu 16. 12. Doporučujeme sledovat například i stránky nemocnic, jakmile budou mít postup ve své instituci zajištěný, jistě vše zveřejní na svých webech. Vzhledem k očekávánému velkému zájmu o toto testování doplňujeme, že je v Brně ještě možnost nechat se testovat u společnosti Podané ruce (odběrové místo na BVV). Více případně zde: http://covidtestbrno.cz/cs/#/terms. Co se týče PCR testování, informace najdete tady: https://crs.uzis.cz/.  …

Vánoční stánky na náměstích se otevřou 3. prosince

Provoz stánků na náměstí Svobody, Dominikánském náměstí, Zelném trhu, Moravském náměstí a u Jošta startuje ve čtvrtek 3. prosince. Stánky budou otevřené od 10 do 20, nebude v nich na prodej jídlo nebo pití určené ke konzumaci na místě. K dostání budou řemeslné výrobky, dárky, balené potraviny apod. Mezi stánky budou rozestupy, všude bude k dispozici dezinfekce. S ohledem na křehkou situaci organizátoři prosí o dodržování základních hygienických opatření a zodpovědné chování. …

Na novém odběrovém místě u výstaviště si lidé mohou nechat udělat antigenní testy

V Brně je ode dneška další možnost, jak se nechat otestovat na covid-19. Nezisková organizace Společnost Podané ruce otevřela odběrové místo v areálu výstaviště, kde provádí antigenní testy. Pro pěší je odběrové místo přístupné přes hlavní vstup u budovy Kongresového centra. V případě cesty autem je možné využít parkoviště před hlavní bránou. Další informace naleznete na webu http://covidtestbrno.cz/, kde je i rezervační systém. Aktuálně se počítá s provozní dobou v pracovní dny v čase 8.00 do 18.00 hod., v sobotu 8.00 – 13.00 a v neděli dle zájmu. Cena za test je 500 korun. Antigenní testy jsou vyhodnoceny v řádu minut, jsou také levnější než PCR testy. Zároveň ale nemají tak vysokou účinnost, takže pokud vyjdou pozitivně, je nutné výsledek potvrdit ještě PCR testem. …

Nemocnice u sv. Anny zřídila kvůli nemoci COVID-19 informační centrum

Ve Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně začalo dnes fungovat telefonické informační centrum. Nutnost zřídit ho vyplynula z mnoha dotazů ohledně testování na onemocnění COVID-19, vyhodnocování vzorků a zasílání výsledků. Informační centrum FNUSA, což je oficiální název nového pracoviště, má tři zaměstnance, kteří budou odpovídat na telefonické dotazy veřejnosti. U pracovníků se mohou lidé informovat o možnostech testování a o dalším postupu souvisejícím s onemocněním COVID-19, nemusejí se díky tomu obracet na zdravotníky v laboratořích a na klinikách, kteří se mohou věnovat své práci. Telefonní linka 543 185 555 bude k dispozici ve všední dny v čase 7:00 – 19:00 hodin a o víkendu i ve svátky v čase 9:30 – 18:00 hodin. Ke stejnému účelu byla zřízena také e-mailová adresa informacnicentrum@fnusa.cz, zaměstnanci budou odpovídat i na tuto formu dotazů. S provozem Informačního centra Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně se počítá i po skončení pandemie. Do budoucna by pak mohlo fungovat nejen pro telefonické informace, ale také přímo pro návštěvníky nemocnice.…

Magistrát města Brna od 2. 11. upravuje provoz

Bez předchozího elektronického objednání budou moci občané od 2. listopadu 2020 řešit potřebné záležitosti na Magistrátu města Brna téměř výhradně pouze v pondělí a ve středu od 8.00 do 13.00 hod. Doposud přijaté elektronické rezervace jsou platné (i na termíny mimo tuto dobu), s ohledem na stávající situaci a platná usnesení vlády je však až do odvolání možnost dalšího elektronického objednávání pozastavena. Případné nové termíny budou v rezervačních systémech uvolňovány průběžně dle možností. Podrobněji viz sekci Úřady a instituce. …

Na brněnském výstavišti začala stavba záložní nemocnice

Vzhledem ke zhoršující se epidemické situaci začala na brněnském výstavišti stavba záložní nemocnice. Ta bude sloužit pro pacienty s nemocí covid-19, a to v případě, kdy nebudou v nemocnicích dostupná lůžka. Samotná stavba by měla trvat týden. Další týden je vyhrazen pro instalaci a dovoz potřebného zdravotnického vybavení a materiálu, o což se společně postarají Nemocnice Milosrdných bratří a Fakultní nemocnice Brno. Plánovaná kapacita zařízení v pavilonu G2 je 302 lůžek. Náklady na stavbu záložní nemocnice jsou vyčísleny na zhruba 1,6 milionu korun bez DPH. Měsíční provoz by pak stál kolem čtyř milionů korun bez DPH, a to bez platů zdravotnického personálu. Stavba provizorní nemocnice začíná budováním zástěn mezi lůžky. Foto: M. Schmerková Do prostoru je v plánu umístit zhruba 300 lůžek. Foto: M. Schmerková Nemocnice bude po materiální stránce připravená do dvou týdnů. Foto: M. Schmerková…

SAKO radí, jak nakládat s odpady v době epidemie

Patří papírová rouška do tříděného odpadu? Musejí nakažení covid-19 dělat s odpadem něco speciálního? A zavřou se teď kvůli vládním nařízením sběrné dvory? Na základní otázky týkající se odpadu v době epidemie odpovídá městská společnost SAKO Brno. Jednorázové roušky, třídit, nebo netřídit? Použité papírové roušky házejte vždy do komunálu. Pokud byste je vytřídili do barevného kontejneru, putovaly by na třídicí linku, kde by s ní přišli do styku pracovníci. Z popelnice naopak míří rovnou do spalovny, z auta až do kotle ji překládají jen stroje. Vysoká teplota spalování navíc bezpečně ničí viry a další patogeny. Z preventivních důvodů by také osoby nemocné a v karanténě neměly třídit odpad. Opět by totiž hrozilo, že se s ním setkají pracovníci dotřiďovacích linek. Všechen odpad dávejte v zavázaném pytli do směsného odpadu; v ideálním případě pytel na povrchu dezinfikujte. Více zde. Sběrné dvory zůstávají otevřené. Upravují se ale pravidla jejich provozu tak, aby byla v souladu s vládními opatřeními. Samozřejmé je nošení roušky a dodržování rozestupů. Vstup bude umožněn vždy jen jedné osobě (či vjezd jednomu vozidlu) odkládající odpady, teprve po jejím odchodu bude do prostoru vpuštěn někdo další. Obsluha také bude lidi pouze směrovat ke správným kontejnerům, ale nebude s manipulací s odpadem z hygienických důvodů pomáhat. Proto je také dočasně pozastaven sběr předmětů na REUSE a RENAB pointech.…

Řidičáky propadlé v době nouzového stavu lze nadále používat jako platné

Lidé, kterým během nouzového stavu, vyhlášeného od 5. října, propadl/propadne řidičský průkaz, nemusí hned na úřad. Prošlý doklad lze používat jako platný po celou dobu nouzového stavu. Doporučujeme se na úřad na výměnu řidičáku elektronicky objednat. I když jsou termíny volné až na pozdější dobu, výměna ŘP nyní tak nespěchá a rezervací svého času předejdete případnému zdlouhavému čekání ve frontě. Objednání lze provést zde: https://objednani.brno.cz/obj/index.php?id=2 Více informací najdete na stránkách Ministerstva dopravy. Občanských průkazů se toto opatření netýká.…

Pro děti zaměstnanců IZS a dalších vybraných profesí město vyčlenilo čtyři školy

Město Brno vyčlenilo čtyři školská zařízení pro děti zaměstnanců, které určuje vládní nařízení. Seznam škol (schválených i záložních) s detailními informacemi a kontakty najdete v tomto dokumentu.…

Magistrát města Brna upravil úřední hodiny

Magistrát města Brna od 12. října v souladu s vládním krizovým opatřením upravuje úřední hodiny, a to na pondělí a středu od 8.00 do 13.00 hod. U nejdůležitějších agend však ke změnám nedochází, platné zůstávají elektronické objednávky. V případě osobních dokladů, ohlašovny trvalého pobytu, řidičských a technických průkazů vozidel, tedy agend, které není možno řešit elektronicky, neboť by to mohlo nepřiměřeně omezit práva klientů, budou Odbor správních činností (Husova 3) a Odbor dopravněsprávních činností (Kounicova 67a) fungovat ve stejném rozsahu jako před přijetím vládního nařízení, tedy: v pondělí a ve středu od 8.00 do 12.00 a od 12.40 do 17.00 hod., v úterý, čtvrtek a pátek od 8.00 do 12.00 hod. Další výjimkou je Oddělení parkovacích oprávnění, jehož úřední hodiny se rovněž nemění, a jsou tedy pondělí a středa od 8.00 do 12.00 hod. a od 13.00 do 17.00 hod., v pátek pak od 8.00 do 12.00 hod. Určeny jsou však pouze pro elektronicky objednané. Úřední dny na Živnostenském úřadu města Brna pro veřejnost budou pondělí a středa v čase 8.00–13.00 hod. Od pondělí 12. 10. bude rezervační systém umožňovat elektronické objednání předem pouze na vymezené úřední dny a hodiny, tzn. pondělí a středu v čase 8.00–13.00 hod. Klienti budou nadále odbavováni na předsunutých přepážkách v přízemní místnosti č. 015 v budově MMB Malinovského nám. 3. Každý den, po celou pracovní dobu Magistrátu města Brna, bude pro listinná podání fungovat i podatelna v budově na Malinovského náměstí 3. V jiné dny a hodiny bude možný vstup občanů do budov magistrátu pouze po předchozí domluvě a s nasazenou ochranou dýchacích cest. Pokud jsou klienti objednáni elektronicky, budou jejich záležitosti řešeny v termínech, na které byli objednáni. Doporučujeme občanům, aby pro řešení svých záležitostí přednostně využívali elektronickou formu a vyřizování záležitostí, které snesou odkladu, odložili na dobu po ukončení nouzového stavu. Úřady jednotlivých městských částí si upravují úřední dobu samostatně. Sledujte prosím jejich webové stránky.…

Rezidentní parkování: Na Zvonařce vyřídí jen předem objednané klienty

Pouze pro předem elektronicky objednané budou sloužit úřední hodiny pracoviště Zvonařka, kam si lidé chodí vyřídit parkovací oprávnění. Opatření má předejít shlukování většího počtu osob a pomoci tak s bojem proti šíření koronaviru. Všechny žádosti vyřešíte i online, bez nutnosti osobní návštěvy. Osobní stránky uživatele (OSU) založíte jednoduše přes e-mail. Přes OSU získáte veškerá parkovací i vjezdová oprávnění (jak na to?). Oprávnění lze řešit i přes datovou schránku nebo městský účet Brno ID. Elektronické objednání na osobní návštěvu je možné zde.…

Hygienici nařídili nosit roušky na venkovních akcích

Pro okres Brno-město platí od 23. září nosit ochranu nosu a úst na organizovaných venkovních akcích a shromážděních s účastí vyšší než sto lidí. Hygienici rovněž ke stejnému datu nařídili vysokým školám zrušit prezenční výuku. Studenti mohou být nadále na VŠ přítomni pouze za účelem návštěvy knihovny, individuálních konzultací nebo zkoušení. Obě nařízení najdete na úřední desce krajské hygienické stanice: https://www.khsbrno.cz/index.php?stav_menu=uredni_deska.…

Nemocnice a domovy pro seniory vyhlašují zákaz návštěv

Bezpečnostní rada Jihomoravského kraje rozhodla o zákazu návštěv v nemocnicích a domovech pro seniory zřizovaných krajem s platností od pondělí 21. září. Stejný postup vyžaduje po svých organizacích i město. Sledujte proto stránky jednotlivých institucí, kde o zvoleném režimu návštěv naleznete všechny informace. …

O prominutí nájemného nebytových prostor mohou lidé žádat do půlky srpna

Nejen podnikatelé, kteří splňují podmínky vládního programu COVID – Nájemné, ale i další subjekty mohou v Brně požádat o prominutí nájmu nebytových prostor. Týká se to nemovitostí města (nesvěřených městským částem) nebo městských příspěvkových organizací. Radní již schválili postup pro celý proces. Žádosti město přijímá do 14. srpna. Kompletní pravidla včetně potřebného formuláře najdete zde. Potřebujete se poradit ohledně vládního programu? CzechInvest pořádá online webináře s praktickými radami, jak co nejrychleji vyřídit nezbytnou administrativu, i s prostorem na zodpovězení otázek účastníků. Online webinář můžou zájemci navštívit zdarma po předchozí registraci. Více zde.…

Výzva pro hoteliéry: Přihlaste se o zvýhodněný BRNOPAS

Město Brno a TIC připravilo v rámci podpory cestovního ruchu výzvu pro hotely a další hromadná ubytovací zařízení. Zapojeným subjektům město rozdělí 7000 zvýhodněných třídenních BRNOPASŮ (za cenu 100 Kč, přičemž prodejní cena je 490 Kč). Více informací zde.…

Občanky propadlé v době nouzového stavu neplatí, platnost řidičáků se prodloužila

V době nouzového stavu bylo možné doklady, které propadly, dál užívat jako platné. Zatímco u občanek toto opatření skončilo spolu s nouzovým stavem, pro řidičské průkazy vydala Evropská unie nařízení, jímž jim automaticky prodlužuje platnost o sedm měsíců. O vydání nového občanského průkazu, kterému skončila platnost v době nouzového stavu, je potřeba požádat co nejdříve. Rezervaci na Odbor správních činností provedete zde. Na přepážce vás obslouží i bez rezervace, ale je třeba počítat s potenciální čekací dobou. Co se týče dokladů spjatých s dopravou, situace je jiná. Z nařízení vydaného Evropskou unií vyplývá, že platnost pravidelného školení, profesní způsobilosti, průkazů profesní způsobilosti či řidičských průkazů, která skončila v době mezi  1. únorem 2020 a 31. srpnem 2020, se automaticky prodlužuje o sedm měsíců od data původního ukončení platnosti školení či daného dokladu. Více informací naleznete na stránkách Ministerstva dopravy. …

Poplatek za odpad: V hotovosti půjde uhradit od 15. 6.

Pokladna na Šumavské, kam lidé chodí platit poplatek za odpad, se otevře 15. června. Zatím je v plánu zprovoznit jen jednu, aby mezi lidmi zůstaly doporučené dvoumetrové rozestupy. Stále ale doporučujeme využít možností bezhotovostní platby – přes účet, e-shop městských služeb Brno iD nebo poštovní poukázkou. Více na www.brno.cz/odpady. …

Přednost při vyřízení občanky a řidičáku mají předem objednaní, úředníci ale obslouží i ostatní

Pro návštěvu odboru správních (občanky, pasy) a dopravněsprávních činností (řidičáky, registr vozidel) je výhodnější se předem elektronicky objednat na konkrétní čas. Pokud lidé přijdou na úřad bez toho, svou záležitost vyřídí také, ale musejí počítat s potenciálním čekáním. Předchozí objednání je třeba i na Živnostenském úřadě a doporučujeme jej i na všech ostatních odborech. Více informací najdete v tomto článku.…

Zákaz návštěv v brněnských nemocnicích platí, s výjimkou Vojenské

Od 25. května neplatí vládní zákaz návštěv v nemocnicích a domovech pro seniory. Vzhledem k přísně stanoveným hygienickým podmínkám ale většina brněnských nemocnic návštěvy stále nepovolila. Výjimkou je Vojenská nemocnice. Aktuální stav doporučujeme ověřit vždy předem na webu dané instituce.…

Většina městských mateřských škol otevře 18. nebo 25. května

Více než 130 mateřských škol zřizovaných městem Brnem a jeho městskými částmi se po skončení nouzového stavu může znovu otevřít. Konkrétní datum volilo vedení školy po dohodě se zřizovatelem. Dvě největší vlny obnovení provozu se odehrají 18. a 25. května. Kompletní seznam školek a datum jejich otevření najdete zde.…

V hotovosti půjde odpad zaplatit až v červenci

Pokladny na Šumavské, které slouží pro hotovostní úhradu poplatku za komunální odpad, zůstanou do konce června uzavřeny. Lidé mohou protentokrát platbu odložit až do konce prázdnin. Zaplatit je ale možné několika bezhotovostními způsoby – přes účet, e-shop městských služeb Brno iD nebo poštovní poukázkou. Více na www.brno.cz/odpady.…

Otevírají další pracoviště magistrátu, úřední hodiny se rozšiřují

Vytížené odbory správních činností (občanky, pasy) a dopravněsprávních činností (řidičáky, registr vozidel) přidají k dosavadním úředním dnům pondělí – středa – pátek nově ještě úterý a čtvrtek (8-12 hodin). Až do 30. 6. platí, že je k jejich návštěvě nutné předem se elektronicky objednat, stejně jako k návštěvě Živnostenského úřadu. Rezervační systém je přístupný zde. Svou činnost obnovila také badatelna Archivu města Brna. Aktuální informace jsou na webu archiv.brno.cz. Více v sekci Úřady a instituce. …

Městské MŠ mohou otevřít po 17. květnu

S koncem nouzového stavu přestane platit i nařízení, kterým se v Brně uzavřely mateřské školy. Konkrétní termín jejich otevření, které může nastat nejdříve 18. května, vyplyne z dohody vedení MŠ a zřizovatele (zpravidla městské části). Brněnští radní včera schválili a oběma těmto stranám odeslali seznam doporučení, za jakých podmínek by k obnovení provozu ve školkách mělo dojít. Tiskovou zprávu včetně zmíněného seznamu najdete zde.…

Oblasti placeného stání opět fungují

Od úterý 28. dubna opět fungují oblasti placeného stání ve městě Brně v běžném režimu. Skončil tak stav platný od poloviny března, kdy se na základě vládního nařízení na modrých zónách parkovalo zdarma. Úhradu poplatku za parkování je možné provést pomocí parkovacích automatů i mobilního telefonu. Více informací na www.parkovanivbrne.cz. …

Lidé znovu mohou navštívit zoo

Venkovní expozice Zoo Brno se opět zpřístupnily veřejnosti. Otevřeno je denně od 9 do 18, vstupenky je nutno zakoupit předem online (pokladna není v provozu). Zavřené zůstávají pavilony, vnitřní expozice (např. kozí dvorek v Dětské zoo) a restaurace U Tygra, probíhat nebudou ani komentovaná krmení. Více informací na Facebooku Zoo Brno.…

Poplatek za odpad stačí zaplatit do srpna. Zatím to jde jen online

Zastupitelé posunuli splatnost poplatku za odpad, a to na 31. srpna (namísto tradičního 31. května). V souvislosti se šířením koronavirového onemocnění jsou uzavřeny všechny pokladny, na kterých mohou občané města Brna poplatek uhradit. Lidé tak mohou využít další možnosti plateb, a to bezhotovostně na účet, skrze web Brno iD nebo poštovní poukázkou. Všechny informace najdete zde.…

Město na zmírnění dopadů pandemie vyčlenilo zhruba 25 milionů

Podpora gastroscény nebo kulturních podniků, ale také prominutí nájemného nebo rozšíření účelu, k jakému lze využít již získané městské dotace – zastupitelé dali zelenou balíčku ekonomických opatření, která mají zmírnit dopady omezení dodržovaných kvůli zabránění šíření koronaviru. Více v tiskové zprávě.…

Platnost parkovacích oprávnění se prodlužuje

Všem vlastníkům dlouhodobého oprávnění (rezidentům, abonentům nebo předplatitelům v parkovací zóně B) se prodlouží jejich platnost o dobu, kdy se za parkování neplatí (momentálně tedy od 16. 3. do 30. 4, tj. o 6 týdnů). Stane se tak automaticky do 26. 4. a změna bude viditelná v osobních stránkách uživatele. Více zde.…

Magistrát města Brna obnovuje úřední hodiny

Od 20. dubna funguje Magistrát města Brna v běžných úředních hodinách, tedy v pondělí a ve středu od 8 do 17 a v pátek od 8 do 12 hodin. Na osobní návštěvu všech odborů je nutné přihlásit se předem, a to: a) elektronickým objednáním – na Odbor správních činností (občanky, cestovní pasy, evidence obyvatel; Husova 5), Odbor dopravněsprávních činností (řidičské průkazy, registr vozidel; Kounicova 67) a na Živnostenský úřad (Malinovského nám. 3). Odkazy na jednotlivé rezervační systémy najdete zde. Pokud jste se elektronicky objednali před 16. 3. 2020, prosíme učiňte tak znovu, všechny rezervace byly k tomuto datu zrušeny. TIP: Podle stanoviska ministerstva vnitra nemusí občané měnit občanské nebo řidičské průkazy, které propadnou v době trvání nouzového stavu. Více zde. b) e-mailem nebo telefonicky – na všech ostatních odborech. Veškeré informace o úředních hodinách odborů i otevírací době dalších pracovišť jsou na www.brno.cz/kontakty/. …

Soukromé MŠ mohou otevřít 20. dubna, městské v květnu

Soukromé mateřské školy a dětské skupiny mohou na základě rozhodnutí svého zřizovatele otevřít kdykoli od 20. dubna včetně. Ty zřizované městem čekají na metodiku, kterou má do konce dubna vytvořit ministerstvo školství. Ta shrne, jaká hygienická opatření bude potřeba přijmout a dodržovat, aby se minimalizovalo riziko šíření koronaviru. Městské mateřské školy by tak mohly otevřít začátkem května, v závislosti na rozhodnutí městských částí. Více informací najdete zde. …

Na Zelňák se vrací trhy

Od pondělí 20. dubna se na Zelný trh vrátí farmáři. Prodávat zde budou výhradně zemědělci, kteří mají aktuálně v nabídce přísadby a sazenice. Prodejní stoly budou rozmístěny ve zhruba pětimetrových rozestupech a u všech bude k dispozici dezinfekce na ruce. …

Czech POINT se vrací k běžné provozní době

Pracoviště Czech POINT na Malinovského nám. 3 ode dneška funguje v běžném režimu. Otevřeno má denně (konkrétněji viz www.brno.cz/kontakty). …

Agendu řidičáků a registru vozidel nově vyřídíte jen po předchozím elektronickém objednání

Od středy 8. 4. vyřídí agendu řidičských průkazů a registru vozidel jen předem elektronicky objednaní občané. Svůj čas u přepážky si rezervujte zde. Pokud to lze, odložte řešení své záležitosti na později a vyhněte se návštěvě úřadu a kontaktu s cizími lidmi.…

Magistrát sbírá spacáky, karimatky a stany pro lidi bez domova

Máte doma přebytečné spacáky, karimatky nebo stany? Pomozte jimi magistrátu vybavit kontaktní centra pro lidi bez domova. Odevzdávat je můžete nonstop na Kolišti 19 (sídlo Odboru sociální péče MMB). Darované vybavení poslouží v dočasném centru v areálu u Anthroposu. Další centra plánuje radnice otevřít na Vlhké a v bývalých židenických kasárnách. Kontaktní centra zabrání šíření epidemie koronaviru mezi komunitou lidí bez domova. …

S uložením popela do hrobu je nutné počkat

Správa hřbitovů města Brna pozastavila některé služby, konkrétně uložení urny do hrobu, vsyp nebo rozptyl na loučce. Opatření platí do 13. dubna, ale může se podle aktuální situace změnit. Více zde.  …

Nájemníci městských prostor mohou zaplatit nájem později

Město odložilo nájemníkům nebytových prostor platbu nájemného na období od vyhlášení nouzového stavu do 30. června. Týká se to pouze nebytových prostor ve správě Magistrátu (nikoli městských částí). Více informací čtěte zde.…

Brňané společně vybírají peníze na boj proti pandemii COVID-19

Brno spustilo finanční sbírku, která zmírní následky pandemie virové nemoci COVID-19. Jednotlivci i firmy mohou darovat jakoukoli částku. Vybrané peníze budou sloužit k řešení problémů a škod způsobených koronavirem. Nejprve pomůžou v oblasti sociálních služeb. Více zde.…

Mobilní rozhlas umožní rychle získat informace od města

V souvislosti s nákazou COVID-19 a vyhlášením nouzového stavu spouštíme v Brně Mobilní rozhlas. Zaregistrujte se zde a stáhněte si do telefonu také aplikaci Mobilní rozhlas, ať máte k informacím od města co nejrychlejší přístup. …

Nepalte suchou trávu

Prosíme, odložte spalování suchých rostlinných materiálů na svých zahradách na pozdější dobu. Případná zhoršená kvalita ovzduší, kterou z velké části způsobuje právě spalování rostlinných materiálů na otevřených ohništích, znemožňuje větrání a u citlivějších osob a osob s chronickým onemocněním dýchacího ústrojí může způsobit potíže s dýcháním. Žádáme proto všechny občany o ohleduplnost. …

Textil z kontejnerů se momentálně nevyužije

V souvislosti se šířením koronaviru společnost SAKO zastavila dotřiďování použitého textilu. Pokud to lze, nechte si vytříděný použitelný textil doma a do kontejnerů ho odložte, až bude toto opatření zrušeno. Děkujeme za pochopení. …

Magistrát města Brna upravuje úřední hodiny

Úředními dny jsou pondělí a středa 8.00–11.00 hod. Pouze v tyto dny bude přístupná také podatelna na Malinovského nám. 3. V jiné dny bude možný vstup občanů do budov magistrátu pouze po předchozí domluvě. Více v sekci Úřady a instituce nebo na www.brno.cz/kontakty/.  Apelujeme na občany, aby na úřad chodili jen v nevyhnutelných případech. Obraťte se na dané pracoviště nejprve telefonicky a ujistěte se, že vaše věc nelze provést elektronicky nebo odložit na později. Děkujeme za pochopení.…

Mateřské školy se uzavřely

Mateřské školy a dětské skupiny (veřejné i soukromé) jsou od 17. března zavřené. Pro děti zaměstnanců Integrovaného záchranného systému, zdravotnického personálu a městské policie funguje Waldorfská ZŠ a MŠ, Plovdivská 8, a ZŠ a MŠ Vedlejší 10. Zároveň OŠMT zajišťuje pro tyto děti domácí hlídání, které mohou využít i zaměstnanci DPMB nebo sociálních služeb. Více zde. …

Na modrých zónách se za parkování neplatí

Obyvatelé by měli přednostně využívat individuální dopravu, aby eliminovali kontakt s cizími lidmi v hromadné dopravě. Proto také vláda dočasně zrušila platnost tzv. modrých parkovacích zón ve městech a obcích. To znamená, že od 16. 3. 2020 není nutné mít parkovací oprávnění v modrých zónách (rezidentní parkování), parkování není regulováno. Na placených parkovištích města je parkování zdarma (závory jsou otevřené). Parkovací domy provozované BKOM nebo soukromými společnostmi jsou nadále zpoplatněné. !!! Toto opatření nemá vliv na režim vjezdů do centra. …

Katolická církev ruší bohoslužby

Od 12. března až do odvolání jsou zrušeny všechny bohoslužby a další shromáždění v kostelích, více na  www.biskupstvi.cz . …